tisdag 19 februari 2013

Flyg / tåg

Nu är min älskade man äntligen hemma :-) Ordningen är återställd och jag sover tryggt.

Men han ska iväg igen nästa vecka, så idag ringde jag min mamma och fråga om hon skulle kunna tänka sig stanna från imorgon (jihoo, min mamma kommer imorgon) ända till söndag 3/3, dvs fyra dagar längre än planerat! Hon sa ja! Jihoooo igen!

Nu till min tanke. Jag beställde hennes biljett ner hit och valde mellan tåg och flyg.
Flyg är ju mycket mer omiljövänligt MEN det går ju inte att jämföras, prismässigt eller tidsmässigt, med SJ.
När jag bokade flyg t.o.r fick jag betala strax under 600kr och den resan tar ca 2,5 timme dörr till dörr.
Om jag skulle bokat tåg, så tätt inpå avresedatum, så hade jag fått betala strax över 600kr - för en ENKEL biljett - och det skulle tagit 5,5 timme dörr till dörr.

Är det någon som väljer att ta det miljövänliga alternativet, tåg, när det är sånna här skillnader?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar