fredag 14 december 2012

Nej, tack

Jag är verkligen inte rätt person att sköta en rekrytering.
Har hållit i tre intervjuer till en praktikplats vi erbjuder till våren på mitt jobb. Jag och min kollega Emma har skött processen och det har gått hyfsat bra.....fram till idag! För idag var dagen då jag skulle ringa till två personer och ge dom ett "Tack för att du tog dig tid att komma ut och träffa oss, men vi har valt att gå vidare med en annan kandidat"
Det hade ju varit en sak om jag inte hade tyckt om personerna i fråga, att det var några konkreta saker jag kunde ge dem för att kanske göra bättre ifrån sig på nästa intervju. Men nu var detta tre jättehärliga människor på sina egna sätt.

Den första tjejen var lugn, harmonisk, trevlig och väldigt kunnig - henne tacka jag dock nej till.

Den andra tjejen var framåt, skinn på näsan, trevlig, tog för sig - henne välkomnade vi till praktikplats.

Den tredje tjejen var sprudlande, trevlig, familjär - henne tackade jag nej till med gråten i halsen. Önskar vi kunnat ta in två praktikanter!

Näää, jag avskyr den här delen av rekryteringsprocessen!! Jag är bra på mycket, men inte det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar